کد خبر: ۵۱۹۴
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

همسایگی با باغ گیاه شناسی

باغ گیاه‌شناسی در همسایگی کوچه پروین اعتصامی ۲۶، آب‌وهوای این کوچه را بهبود بخشیده و باعث استقبال اهالی از آن شده است.

کوچه پروین اعتصامی ۲۶  که در محله کوی پلیس واقع شده، یکی از کوچه‌های قدیمی این محله است؛ کوچه‌ای زیبا با پیاده‌رو‌های عریض که باغچه‌های بزرگ مقابل هر خانه، صفایی دیگر به این معبر بخشیده است. آن‌طورکه ساکنان می‌گویند، در گذشته، خیابان پروین اعتصامی با نام «مقدم» بین مردم شناخته می‌شده و حدود بیست‌سال قبل، نامش به «پروین اعتصامی» تغییر پیدا کرده است.

گرچه باغ گیاه‌شناسی که در همسایگی این کوچه قرار دارد، آب‌وهوای این محله را بهبود بخشیده و باعث استقبال اهالی از آن شده، تردد زیاد در کوچه‌شان را نیز به‌دنبال داشته است.


همسایگی با باغ گیاه شناسی
باغ گیاه شناسی مشهد یک مجموعه تفریحی‌گردشگری است که در سال‌۱۳۹۲ با وسعتی حدود ۲۵ هکتار افتتاح شد.
این باغ زیبا با داشتن آبشار‌ها، برکه‌ها، پارک ژوراسیک و باغ شادی کودکان می‌تواند محل گذراندن روز‌های گرم تابستان باشد.


همسایگی با باغ گیاه شناسی
مجتمع جهانگردی مشهد در سال۱۳۶۰ با ۴۹‌واحد اقامتی افتتاح شد. این مجتمع به‌منظور ارائه بهتر خدمات در سال‌۱۴۰۰ بازسازی شد تا سفر و اقامتی خوب و به‌یادماندنی برای زائران رقم بزند.


همسایگی با باغ گیاه شناسی
بوستان پروین نبش پروین‌اعتصامی ۲۶ قرار دارد. سکو‌هایی که در این بوستان ساخته شده، با‌توجه‌به نزدیک‌بودن این مکان به بزرگراه شهید‌سردار سلیمانی بسیار مورد‌استفاده زائران قرار می‌گیرد.

 

همسایگی با باغ گیاه شناسی
زمینی که در‌کنار باغ گیاه‌شناسی واقع است و در حال حاضر از آن به‌عنوان پارکینگ استفاده می‌شود، در دهه‌۶۰ و ۷۰ خاکی بود و برای بازی فوتبال از آن استفاده می‌شد.

ارسال نظر